Блоги → Перегляд

І знову, вибачте, про мову

Понеділок, 17:50, 18/12

Рейтинг
1 0
Переглядів
266

0
0
0

Порушення граматично-словникових заборон - єдиний спосіб розвинути мову.

Юрій Бородатий  18. 12.2017 року 08:13

Порушення граматично-словникових заборон - прямий шлях до повторення історії із будівництвом Вавилонської вежі. Бо основною цінністю та підмурком культури КОЖНОГО народу є мова ЛІТЕРАТУРНА.

Мову можна порівняти з  одягом людини: охайна, хоч і не модна - усіма сприймається нормально. Ми спокійно сприймаємо чоловічі спідниці шотландців - кілти із голою ж... під ними, або ісламські "намордники" мусульманок - паранджі та взагалі - цей силь одягу - хеджаби жінок і чоловічі „нічні сорочки", халати та хусточки із чорними бубликами на головах. А от засмальцьований та смердючий одяг бомжів на додаток до невмирущого перегару й суцільних матюків - дуже погано.

Ліплення саморобних слів ДЕ ЗАМАНЕТЬСЯ - ознака безультур'я та мовного невігластва. Яскравим прикладом цього є сучасний „кібернетичний" лексикон  запроваджений у нас років тридцять тому технарями із мінімальним словниковим запасом, які, не знаючи точного російського відповідника, яких було вдосталь, поперли найпримітивнішим шляхом: попричіплювали російські закінчення до англійських коренів. Це подібно до того, що одягши фрак та манишку, замість брюк натягти бабцевого зразка байкові жіночі рейтузи „із напуском вище коліна".

*   *   *

Втім, можна підійти до мовної проблеми інакше - враховуючи уподобання того, хто спонукав мене на цей пост: Юрія Бородатого, чиїми інтересами є - Теплофізика, Астрофізика, Радіо- та Електро-Техніка, Енергетика (Ендоенергетика), Екологія, Конструювання, Філософія, Психологія, Геологія, Геополітика, Гомеопатія, Хімія...

Та, судячи із кількості висловлювань на цю тему, - бажання революції у царині української мови.

Одне просте питання: що трапиться, якщо усталені терміни із будь-яких галузей знань - від назв хімічних елементів до опису будь-яких технологій та зміни назв констант, деталей, процесів, інструментів  - почнуть замінювати пересічні блондинки, які у цьому - ані вуха, ані рила???

Закони мови - не простіші законів ядерної чи квантової фізики, тож недарма ними займаються тисячі різнопланових фахівців. І необізнаним у цій царині робити нема чого.

Як-то писав відомий всім Іван Крилов:

„Беда, коль пироги начнет печи сапожник,

А сапоги тачать пирожник."

©«Щука и Кот» (1813)

Словотворення

 http://pravila-uk-mova.com.ua/index/0-7

 

Коментарі

Всі танці ділять на 2-ві групи:
- Класичні (Балет) і
- ХарАктерні (Народні).
Причому первинними є, самі знаєте, які..
+1

І знову ж ти, Юрко, по необізнаності, помиляєшся. Подивись-но сюди: https://uk.wikipedia.org/wiki/Категорія:Танці
0

Закони мови - не простіші законів ядерної чи квантової фізики, тож недарма ними займаються тисячі різнопланових фахівців. І необізнаним у цій царині робити нема чого.
==========
Мовці хочуть, щоб Мова лягла в їх "прокрустове ложе",
але Мова хоче бути живою)))
0

...що трапиться, якщо усталені терміни із будь-яких галузей знань - від назв хімічних елементів до опису будь-яких технологій та зміни назв констант, деталей, процесів, інструментів - почнуть замінювати пересічні блондинки...
===========
У мобільному телефоні елемент (1 штука) акумулятора і аж ніяк не ціла "батарея", Долина Силіцієва, а не "Силіконова"..
Але ці прокляті бл... (

Технарям також приходиться багато терпіти.. )
+1

Мовці хочуть, щоб Мова лягла в їх "прокрустове ложе",
але Мова хоче бути живою)))

===========
Мовці стоять на охороні чистоти мови, тобто - грамотності письма, наприклад, воюючи із розповсюдженню суржика.
А нові слова - не переймайся, Юрко,- до словників додаються постійно. Просто не треба передавати куті меду, намагаючись вигадувати свій власний правопис чи слова-покручі.
0

Микола Метикайло 18:33
І знову ж ти, Юрко, по необізнаності, помиляєшся. Подивись-но сюди: https://uk.wikipedia
==========
Водень вже називали в школах "гідрогеніум"
ітд ітп,
і що?
0

Мова, це і є суржик - суміш іншомовних запозичень + креатив.
0

Юрій Бородатий 20:18
Нічого. Але фахівці-хореографи з приводу кількості різновидів танцю зовсім іншої думки.

Просто треба кожну царину людської діяльності полишити фахівцям, а не намагатися кожному з нас вигадувати свій "лісапед" та й ще переконувати решту, що саме він - єдиний справжній.


Юрій Бородатий 20:21
Суржик - безграмотна суміш ЛИШЕ із двох конкретних мов: української та російської, наслідок нашого колоніального минулого. Подібні мовні покручі – ХАРАКТЕРНА ОСОБЛИВІСТЬ УСІХ КОЛОНІЙ.

Для позначення ІНШИХ мовних покручів існує спеціальний термін: КОНТАКТНІ МОВИ. Скажімо, ті, що базуються на англійській мові загалом звуться ПІДЖИН (https://uk.wikipedia.org/wiki/Піджин). Більш розвинені форми піджину звуться КРЕОЛЬСЬКОЮ МОВОЮ (https://uk.wikipedia.org/wiki/Креольська_мова).


Контактные языки на английской основе
https://ru.wikipedia.org/wiki/Контактные_языки_на_английской_основе
Контактные языки на арабской основе
https://ru.wikipedia.org/wiki/Контактные_языки_на_арабской_основе
Контактные языки на португальской основе
https://ru.wikipedia.org/wiki/Контактные_языки_на_португальской_основе
Контактные языки на испанской основе
https://ru.wikipedia.org/wiki/Контактные_языки_на_испанской_основе
Контактные языки на французской основе
https://ru.wikipedia.org/wiki/Контактные_языки_на_французской_основе

Для тих, хто цікавиться піджинами кацапської імперії, можуть скачати книгу Е. Перехвальская "Русские пиджины" за адресою http://padabum.com/d.php?id=37145

До речі, як стверджує наука, КОЖНА із нинішніх мов складається усього із 15-20% власних, тутешніх слів, а решта - давнішні запозичення з-за меж кордону, від інших народів.
Іван Крилов:
„Беда, коль пироги начнет печи сапожник,
А сапоги тачать пирожник."
==========
Негайно вимкніть світло і свій ПК!
Електрику вікрив гінеколог Луіжі Гальвані..

А якщо серйозно, то саме любителі роблять головні відкриття.
І так, привіт Вам від А.П.Чєхова (лікаря).. )
+1

У ті часи, у минулі сторіччя, багато відкриттів належать практично невігласам, таким, як Гудієр (https://uk.wikipedia.org/wiki/Чарлз_Гуд%27їр), що намагався стабілізувати каучук казна чим, включаючи борошно та каву. А допоміг йому просто випадок.
Діяльність невігласів минулих сторіч, які ЧИСТО ВИПАДКОВО зробили один, максимум –два винаходи, можна сприймати лише як курйози.
Але й тоді були розумні люди – такі гіганти механіки, як Герон (https://uk.wikipedia.org/wiki/Герон_Александрійський), Архімед (https://uk.wikipedia.org/wiki/Архімед) да Вінчі (https://uk.wikipedia.org/wiki/Леонардо_да_Вінчі)

Для мене ідеальний приклад справжнього фахівця - Едисон (https://uk.wikipedia.org/wiki/Томас_Алва_Едісон) або Тесла (https://uk.wikipedia.org/wiki/Нікола_Тесла), які працювали усвідомлено, знавди розуміючи, що вони роблять

Хоча найвеличнішою особою для мене залишиться Елі_Вітні (https://uk.wikipedia.org/wiki/Елі_Вітні), який не лише збагатив американський Південь, зробивши бавовняного джина, але й винайшов саму СУЧАСНУ ПРОМИСЛОВІСТЬ.

Все це свідчить про одне: хоча всі ми народжуємося невігласами, ПРАВИЛЬНІ РЕЧІ треба полишити ФАХІВЦЯМ. А некомпетентний ентузіазм у будь-чому породжує тільки галас та безладдя.
0

Булгаков - це перш за все фахівець з гінекології. В літературі він - любитель.
Тесла - поет, але любитель Фізики.
Фахівці заробляють на тому, що винайшли любителі й генії.
0

А допоміг йому просто випадок.
Діяльність невігласів минулих сторіч, які ЧИСТО ВИПАДКОВО зробили один, максимум –два винаходи, можна сприймати лише як курйози.
==========
Випадок, це і є закономірність!
0

Леонардо - нездара.
Назвете його бодай один винахід?
0

Юрій Бородатий 20:28
Юрко, у якому світі ти живеш? Фахівець - людина яка живе на кошти, зароблені плодами своєї праці. Ну, попрацював він медиком два-три роки... То й що?
Чехов також відомий не як лікар, а як письменник.

Юрій Бородатий 20:31
Згаданий мною Гудієр ані шеляга не заробив на своєму винаході і помер у злиднях.

Юрій Бородатий 20:33
Да Вінчі не нездара: він великий художник та винахідник, і жив, внаслідок цього, ну дуже заможно.
mart mart 20:14
0
а може це не новотвори .
смачний кухар Цибулько ужив "найодеськіший художник всіх часів і народів" і "Просто Одеса провисла в безчассі".

перше це "найбільш одеський", а друге --дослівна калька з російської "безвременье"що має йти як "лихоліття".

найльвівськіший дурень василь. провис у безчассі дебілізму.
0

Всім нам не забороняється, час від часу вимовляти будь-які слова, навіть пхаючи до своїх речень цитати будь-якою мовою. Головне - якнайкраще донести суть того, про що говориш.
Знаєте, мова адаптована під умови. Горці МУСЯТЬ комунікувати інакше ніж степняки через тиск повітря, ехо, рослинність та відстань. Аграрії розмовляють інакше ніж кочевники - агресивність формує інші звуки. Подражания сильним , особливо тваринам формує специфіку суржиків і подальше наслідування. Жінка розмовляє інакше ніж чоловік - фізіологія. Резонанс створюють мантри що теж можна відчути. Релігія прагнуть воскресити чи законсервувати те що забуте або вмирає а також те що принесли проповідники іноземці... В решті речи мають своі звуки - імена ... Дехто ховає назви утворюючи своі клани і ці клани часом домінують або стають модні...Так мова змінюється разом зі світом. Де наша правова ?
Але все це не значить що суспільство а особливо армія не має мати свого сучасного стандарту назв . Це предмет за який варто боротися.
0

Я мав на увазі не причини й наслідки утворення мов. А про суржик я написав вище. Він належить до типу говірок колоніальних народів, коли усі прагнуть балакати по-панськи або по-городському. Голохвастов із "За двома зайцями" - типовий приклад.

Щодо браку всіляких термінів - це також наслідок колоніального минулого: адже вся науки та промисловість були у нас російськомовні. Тепер будемо надолужувати...
0

Технічна термінологія йде по речах і явищах передових технологій. Назва речей і явищ в побуті. Тут від нас мало що залежить, якщо ми не на передовій хвилі винаходів або продаж нових технологій.
Politiko – перша українська політична соціальна мережа, яка об'єднує політиків, експертів, журналістів, лідерів партій та виборців України в рамках одного співтовариства.

Записи по темі