Блоги → Перегляд

Президент звернувся до парламенту. Головні маніпуляції

Четвер, 16:04, 20.09.18

Рейтинг
0 0
Переглядів
1299

0
0
У цій статті згадуються

Президент намагався перекласти з себе провину за проблеми в країні то на «попередникыв», то на Кабмін, намагався маніпулювати і закликав підтримати корупційні закони.

На самому початку свого звернення, Президент України дозволив собі відверту маніпуляцію: 

Порошенко заявив, що 10 млн українців отримали біометричні паспорти та активно користуються безвізовим режимом з ЄС.

  1. Насправді, за 4 роки видано не більше 7,9 млн біометричних паспортів. Про це свідчить статистика Державної міграційної служби за 2014 - 2018 роки. Більш того, в статистиці 2014 і 2017 років немає поділу на біометричні і не біометричні паспорти. Відповідно, загальна кількість «біометрії» є меншою за 7,9 млн.
  2. За даними свіжого опитування СОЦИС, Центру Разумкова та КМІС, безвізовим режимом скористалися тільки 14% українців.

Президент сказав і правду, дійсно в порівнянні з 2013 роком Україна втратила 20% промисловості. Багато в чому це пов'язано з подіями на Донбасі і в Криму. Але не варто відкидати факт, що за майже 5 років цієї влади не було проведено масштабної індустріалізації країни. Якщо роками раніше Україна вважалася індустріально-аграрною, то в результаті деіндустріалізації України перетворилася на сировинно-аграрну державу.

Протягом звернення до Верховної Ради, Президент акцентував увагу і на питанні трудової міграції. Дійсно, за даними ООН з України на постійну чи тимчасову роботу виїхали вже 7 млн ​​українців. МЗС України констатуєщорічно країну полишає 1 млн громадян. Це істотний виклик, в якому, на думку Президента, винен бізнес, а не влада.

За словами Порошенка, бізнес повинен збільшувати зарплати робітникам, щоб зупинити відтік кадрів з країни. І плювати, що за п'ять років президентства не відбулося суттєвої податкової лібералізації. Навпаки, реформа банківського сектора і підвищення облікових ставок НБУ привели до повного припинення кредитування. 

Навіщо банкам кредитувати бізнес, якщо можна просто покласти гроші на рахунки НБУ під відсоток вище інфляції? Це гарантоване не тільки збереження коштів банків, а й безризиковий заробіток. Через це припинилося не тільки споживче кредитування, але і кредитування бізнесу. Внаслідок цього, бізнес не має можливості модернізувати виробництво і розвиватися. Через це українські товари на світових ринках не конкурентоспроможні.

Порошенко не упустив можливості і спробувати вколоти Тимошенко її «новим курсом» і пропозиціями політичної реформи. Петро Олексійович заявив, що повноваження Канцлера в баченні Тимошенко навіть ширші за повноваження Кайзера. Щоб оцінити цей пасаж президента, потрібно розібратись у термінах.

Так ось, «кайзером» в німецькомовних країнах називався імператор. А «канцлер» - всього лише глава уряду. Різниця відчувається?

Мабуть, президент вирішив не вчитуватися в концепцію Тимошенко, натомість голослівно її розкритикувати. Заява Порошенка про імператора дуже нагадує заяву члена Ради письменників СРСР щодо твору Пастернака «Доктор Живаго»: «книгу письменника не читав, але засуджую». Показова відмова від радянщини...

Якщо навіть поверхово переглянути концепцію Тимошенко - видно, що діючі повноваження президента планується розділити між Національною Асамблеєю Самоврядності, парламентом і урядом. При цьому, пропонується запровадити пропорційну виборчу систему в два тури, яка успішно зарекомендувала себе в Італії і дозволяє уникнути урядових криз. Ні про яке одноосібне керівництво в концепції Тимошенко і мови немає. Навпаки, Тимошенко акцентує увагу на тому, що не можна всю відповідальність за майбутнє держави концентрувати в одних руках.

Ще одним «уколом тупим предметом» на адресу Тимошенко була заява Порошенка щодо «кабальних» газових контрактів 2009 року. Саме тих газових контрактах, підписаних Тимошенко, які дозволили Україні виграти у Росії Стокгольмський арбітраж і отримати 4 млрд доларів. Дуже співзвучні сьогоднішні слова Порошенка із заявою голови «Газпрому» щодо кабальності контракту:

1 березня 2018 року: «Продовження дії контрактів для "Газпрому" є економічно недоцільним і невигідним" - Олексій Мюллер, голова правління РАО «Газпром».

Дивно, як президент України може змінювати свою оцінку контрактів виходячи з політичної доцільності:

2 березня 2018 року: "Мене поінформували після дуже уважного вивчення контракту між НАК "Нафтогаз України" і РАО "Газпром". Контрактами не передбачено право їх розірвання в односторонньому порядку, і подібні заяви "Газпрому" можуть пояснюватися тільки небажанням виконувати свої контрактні зобов'язання" - Президент України Петро Порошенко.

Окремим пунктом виступу Порошенка було питання автокефалії української православної церкви. Він заявив, що держава не буде втручатися у справи церкви. Але за словами президента, саме зусилля української дипломатії за останні 4 роки створили умови, щоб Всеправославний Собор надав Томос українській церкві. 

Але більш показовою є фраза президента про священиків і парафіян УПЦ (МП): «Україна захистить прихожан і священиків УПЦ (МП), які вирішать приєднатися до автокефалії». Показово, що про захист інших віросповідань або церков Порошенко не сказав і слова. В надання Українській православній церкві Томосу дійсно є глибинний сенс. Коли УПЦ (КП) буде визнана канонічною, причетність себе до УПЦ (МП) буде виправдовуватися лише бажанням зберегти свій зв'язок з Москвою.

Найабсурднішою із заяв президента можна назвати його принцип «грати за правилами, а не з правилами». Рішення парламенту збільшити кількість членів Центрвиборчкому з 15 до 17 - яскраве тому спростування. Через небажання знаходити компроміс між БПП і Народним фронтом в питанні нового складу ЦВК, кількість членів вирішено збільшити. Це перетворює ЦВК на тотально контрольований Банковою орган. Подібне рішення «пограти з правилами» - далеко не перше в історії України. Так діяли не тільки минула, але і позаминула влада. Ось деякі яскраві приклади:

  • 2004 рік: не змогли визначити переможця другого туру президентських виборів - призначили третій тур. І плювати, що цього не передбачено Конституцією.
  • 2010 рік: не знайшли компроміс у питанні розміщення чорноморського флоту - підписання неконституційні Харківські угоди. Нічого, конституцію швиденько «підігнали» під угоди з Путіним.
  • 2016 рік: не знайшли лояльного до влади кандидата на пост Генпрокурора - змінили закон під Луценко, який не має юридичної освіти.
  • 2016 рік: не знайшли, кого призначити на посаду очільника МОЗ - в порушення законів вже більше двох років тримають Уляну Супрун на посаді В.О. Міністра охорони здоров'я. Чхати, що КЗпП дозволяє не більше трьох місяців перебування на посаді виконуючого обов'язки.
  • 2018 рік: не змогли домовиться про склад ЦВК - розширили його кількість, аби усім вистачило місця.

Так давайте йти далі, чому б не розширити кількість президентів до 7 - як днів у тижні! Аби нікому не було образливо. Дурість породжує хаос, пам'ятайте про це!

Петро Олексійович в черговий раз вибачився за те, що українці його невірно зрозуміли в питанні припинення АТО. Ось пряма цитата президента: «перепрошую, що породив завищені очікування».

На завершення виступу Петро Порошенко закликав парламент підтримати абсолютно корупційні законопроекти про виведений капітал і законопроект про концесії.

Наприклад, законопроект про концесії передбачає, що діючі підприємства можуть брати в оренду до 50 років державне і комунальне майно, включаючи електромережі і дороги з передачею їх на баланс концесіонера без обов'язкового фінансового забезпечення. Під це державне майно концесіонер зможе брати кредити і закладати дане майно. Це пряма корупційна схема по виведенню з державної власності об'єктів і підприємств. При цьому всі нові об'єкти, які будуть створені в рамках концесії, виявляться не на балансі держави, а на балансі концесіонера. Європейська практика бачить концесію інакше: створюється підприємство - концесіонер, воно не тільки не отримує собі на баланс державну власність, але також має мати на своїх рахунках не менше 50% грошей для реалізації концесійного договору. Якщо мова йде про короткострокові проекти на 5 - 10 років, то концесіонер повинен мати на своєму рахунку не менше 70% коштів для успішної реалізації концесійного договору. Зрозуміло, що всі нові об'єкти, які будує концесіонер автоматично потрапляють на баланс держави. А термін існування підприємства - концесіонера строго обмежений терміном дії договору про концесію.

Це був короткий аналіз півторагодинного звернення президента до парламенту. Звернення було сповнено маніпуляціями, але і мало в ньому місце слово правди. Правда в основному стосувалася того, чого не вдалось досягти президенту за весь термін своєї каденції.

Сергій Биков, Голова аналітичного центра ІНПОЛІТ

Коментарі

Немає коментарів
Politiko – перша українська політична соціальна мережа, яка об'єднує політиків, експертів, журналістів, лідерів партій та виборців України в рамках одного співтовариства.

Записи по темі